Tuesday, November 20, 2007

Geraham Bongsu Dan Aku

Ari ni dah masuk hari ke 4 gusi aku sakit. Mulutpun takleh bukak leluas. Itulah penangan geraham bongsu atau lebih dikenali sebagai wisdom teeth.

Boleh tak, kalo sakit gigi, pegi ke klinik biasa? Jawapannya, boleh ajer. Tapi, dia doktor kat klinik biasa takkan pernah hendak mencabut gigi anda tersebut. Aku, disebabkan kesakitan yang mendemamkan aku, terpaksa pegi klinik. Disebabkan di Kampar ni takder feel nak gi ke klinik gigi, akupun pegi la ke klinik panel UTAR kat Kampar ni. Klinik ZULFLI namanya. Aku tak salah eja nama klinik tu, dah memang nama dia macam tu...

Semasa aku menulis ini, gigi aku masih sakit (betui ka gigi yang sakit, ke gusi??). Dan mulut aku hanya mampu terbuka selebar kurang 3 cm sahaja. Aduhai... susahnya nak makan...

Biasanya, kalau waktu lunch, aku yang habis dulu, tapi kini, dengan slumber jer Cik Ardina mengalahkan aku... huhuhu...

Aku juga kena pastikan, nasi di sudu itu tidak terlalu tinggi sebab nanti tak lepas.

Huh!!! bila la nak gi klinik gigi ni. Aku nak cabut geraham bongsu aku tu.

Kalo sesapa ada petua nak hilangkan sakit geraham bongsu, bagitau la kat aku..

2 comments:

Yazid Husain said...

orang kata gigi geraham bongsu ko tidak boleh membesar lagi maksudnya anda semakin tua

aiyrie said...

itu hanyalah mitos belaka....